Kviečiame dalyvauti
Paieška svetainėje
Vyko ES jaunimo konferencija |
EUROPOS SĄJUNGOS JAUNIMO KONFERENCIJA. ES Jaunimo konferencija yra struktūrinio dialogo proceso dalis, kuri suburia jaunus žmones ir politikos formuotojus iš visos Europos Sąjungos kartu diskutuoti apie jaunimo politikos pokyčius nacionaliniu ir Europos lygmenimis. Struktūrinio dialogo procesas nustatytas Europos Sąjungos Tarybos rezoliucijoje dėl atnaujintos bendradarbiavimo sistemos jaunimo reikalų srityje (2010–2018 metams). Struktūrinio dialogo procesas – svarbi priemonė, užtikrinanti, kad formuojant jaunimo politiką būtų atsižvelgta į jaunimo nuomonę ir požiūrį. Pirmininkaujančių valstybių trejetas (Airija, Lietuva ir Graikija), kartu su Europos Komisija ir Europos jaunimo forumu, sutarė, kad per 18 mėnesių struktūrinio dialogo proceso ciklą (nuo 2013 m. sausio 1 d. iki 2014 m. birželio 30 d.) bus plėtojama socialinės įtraukties tema. Visi trys konsultacijos etapai apibūdina šį teminį prioritetą, kiekvieno etapo rezultatai naudingi kitam etapui, taip užtikrinant bendras galutines išvadas. Specifiniai kiekvienos pirmininkaujančios šalies prioritetai prisideda prie bendro socialinės įtraukties teminio prioriteto.
1. Švietimo sistemos PRITAIKYMAS pagal jaunimo ir darbo rinkos poreikius ES šalys narės turi padidinti socialinių stipendijų apimtį ir pagerinti finansinės, materialinės paramos teikimą (pvz., skiriami vadovėliai, mokymosi reikmenys, maitinimas ir t. t.), taip pat tobulinti mokymosi infrastruktūrą, įtraukiant galimybę turėti prieinamą transportą. ES šalys narės turi užtikrinti, kad švietimo sistemos būtų pritaikytos besimokantiems asmenims, siekiant ugdyti aktyvius piliečius, turinčius socialines vertybes, bendrąsias žinias, gyvenimiškus ir profesinius įgūdžius. Švietimo sistema turi palengvinti atvirą ir lankstų perėjimą tarp atskirų švietimo lygmenų. Visiems švietimo darbuotojams turi būti užtikrinti įtraukties ir įvairovės mokymai, taip pat tobulinama mokymosi aplinka visiems besimokantiesiems. Atitinkamos valdžios institucijos turi suteikti interaktyvias priemones, modernią įrangą, kokybiškas patalpas ir platų mokymosi metodų pasirinkimą. 2. Jaunimo INFORMAVIMAS IR PAGALBA pokyčių metu ES institucijos ir šalys narės turi užtikrinti specifinio informavimo ir orientavimo paslaugų bei įvairių mokymų finansavimą asmenims, teikiantiems pagalbą socialinę atskirtį patiriančiam jaunimui perėjimo į švietimo, užimtumo ir mokymo sistemas laikotarpiais. ES šalys narės turi remti šeimų, pedagogų, mokyklų ir informacijos paslaugų teikėjų bendradarbiavimą, siekiant jauniems žmonėms pateikti išsamią informaciją ir juos orientuoti perėjimo laikotarpiu, padėti jiems priimti pagrįstus sprendimus. 3. Perėjimo iš švietimo į darbinę veiklą LENGVINIMAS Vyriausybės, bendradarbiaudamos su darbdaviais ir neformaliojo švietimo teikėjais, turi sukurti ir skatinti neformaliojo švietimo suteiktų kompetencijų atestavimo ir įsivertinimo priemones, siekiant garantuoti tokių kompetencijų pripažinimą darbo rinkoje ir skatinti jaunus žmones įsidarbinti bei pasitikėti savimi. ES institucijos turi sukurti tvarką, kuri užtikrintų, jog visos darbinės praktikos Europos Sąjungoje būtų kokybiškos ir tinkamai atlygintinos. Šalys narės turėtų pasiūlyti mokesčių ar kitas lengvatas darbdaviams, kurie vykdytų tokias darbines praktikas. 4. Darbo rinkos jauniems žmonėms GERINIMAS Vyriausybės turi remti verslumą, supaprastindamos administracines procedūras per „vieno langelio" bei interneto paslaugas ir galimybę gauti nemokamą teisinę pagalbą, taip pat suteikdamos finansinę paramą ir mokesčių lengvatas jauniems verslininkams, ir paskatinti privačias investicijas į naujai steigiamas įmones. Vyriausybės turi didinti jaunimo užimtumą, suteikdamos mokestines paskatas darbdaviams kurti kokybiškas darbo vietas vadovaujantis šiomis sąlygomis: darbas turi būti paremtas TDO tinkamo darbo nurodymais ; sudaromos ilgalaikės darbo sutartys, nepakeičiant esamų darbo vietų. 5. Jaunimo autonomijos RĖMIMAS ES šalys narės turi garantuoti lengvą prieigą prie gerovės paslaugų jaunimui, ypač patiriančiam socialinę atskirtį, siekiant padėti jaunam žmogui gyventi ir dirbti savarankiškai. ES šalys narės turi teikti ir koordinuoti socialinės integracijos paslaugas ir programas nuo informacijos ir orientavimo iki jauniems žmonėms pritaikytų mokymų. Tai turėtų būti įgyvendinta bendradarbiaujant su švietimo institucijomis, vietos valdžia ir jaunimo organizacijomis. 6. Jaunimo organizacijų vaidmens STIPRINIMAS ES institucijos ir šalys narės turi investuoti į jaunimo organizacijas, siekdamos užtikrinti, jog visi jauni žmonės, ypač patiriantys atskirtį, NEETs ir jauni žmonės iš atokių vietovių, galėtų dalyvauti neformaliojo ugdymo veikloje. Sprendimų priėmėjai visais lygmenimis turi pripažinti jaunimo tarybų ir organizacijų vaidmens svarbą, kurdami aiškią teisinę struktūrą, per kurią yra užtikrinama šių jaunimo tarybų ir organizacijų nepriklausomybė ir įtrauktis į sprendimų priėmimo procesus. 7. Tarpsektorinio bendradarbiavimo PLĖTOJIMAS Vyriausybės turi užtikrinti kokybišką įvairių suinteresuotųjų šalių bendradarbiavimą kuriant bendrus tikslus ir jų įgyvendinimo mechanizmus, garantuojant jaunimo dalyvavimą priimant sprendimus ar formuojant politiką, įtraukiant nacionalines jaunimo tarybas ir kitus atitinkamus jaunimo atstovus. Europos Komisija, bendradarbiaudama su šalimis narėmis, turi atlikti tyrimą apie egzistuojančias tarpsektorinio bendradarbiavimo praktikas, siekiant pagerinti jaunimo politikos kokybę. |
Utenos Adolfo Šapokos gimnazija
Utenos Aukštakalnio
progimnazija
Utenos Krašuonos progimnazijos
„Versmės“ skyrius
Utenos vaikų ir jaunimo
užimtumo centras
Utenos r. Sudeikių
daugiafunkcis centras
Utenos Aukštakalnio
pradinė mokykla
Utenos mokykla - vaikų darželis
Utenos mokykla - vaikų darželis
„Varpelis"
Utenos vaikų lopšelis-darželis
„Saulutė"
Utenos vaikų lopšelis-darželis
„Gandrelis"
Utenos vaikų lopšelis-darželis
„Šaltinėlis"
Utenos vaikų lopšelis-darželis
„Pasaka"
Utenos vaikų lopšelis-darželis
„Želmenėlis"
Utenos vaikų lopšelis-darželis
„Voveraitė"
Utenos daugiafunkcis sporto centras
Utenos šeimos ir vaiko gerovės centras