Apie Utenos Adolfo Šapokos gimnazijos Debatų klubą

Įdomiai. Faktai.
Debatai Utenos Adolfo Šapokos gimnazijoje organizuojami nuo pat mokyklos įkūrimo (1996 m. Debatų programos plitimą rajone inicijavo gimnazijos pavaduotoja Alvyda Ambraškienė). Debatininkus gimnazijoje rengia istorijos bei pilietiškumo mokytoja Daiva Dūdėnienė ir anglų kalbos mokytoja Zita Kezienė. Debatai naudojami projektinėje veikloje, popamokinėje veikloje, klasės valandėlių metu, kaip interaktyvaus darbo metodas per anglų kalbos, istorijos, pilietinio ugdymo pamokas. Debatuojama lietuvių, anglų bei rusų kalbomis.

Įdomiau. Debatavimo kultūros ugdymas.
Debatai Rygoje. 2017 m. gruodžio 2 d. Utenos Adolfo Šapokos gimnazijos debatininkai vyko į tarptautinį debatų turnyrą Rygoje (Latvija) „RigaGo!-Impro 2017“. Šapokiečių komandą sudarė 3a klasės mokinė Asta Dirmaitė, 4c klasės mokiniai Augustas Žvirblis ir Gediminas Kazokas. Iš viso turnyre dalyvavo 37 komandos iš Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos. Debatuojama buvo latvių, anglų, rusų kalbomis. Angliškoje lygoje rungėsi 12 komandų, debatavusių K. R. Poperio debatų formatu. Utenos Adolfo Šapokos gimnazijos mokiniai laimėjo trečią vietą komandinėje įskaitoje anglų kalba. Gediminas Kazokas individualioje įskaitoje pripažintas II vietos nugalėtoju tarp geriausių kalbėtojų.

debatai11
debatai16
nato10
nato11
1/4 
start stop bwd fwd

Debatai Kaune. 2017 m. spalio 28 d. Kauno jėzuitų gimnazijoje vyko šalies naujokų debatų turnyras tema: „NATO turėtų padidinti karinių pajėgų skaičių bei paramą, skiriamą Baltijos šalims“. Debatai vyko lietuvių kalba pagal pasaulio Moksleivių debatų čempionato formatą (WSDC stilius). Utenos Adolfo Šapokos gimnazijai atstovavo Kornelijus Tūzas, Joris Laurinavičius, Reda Sabaliauskaitė ir Greta Deniušytė. Po įtemptų 3 debatų raundų šapokiečiai parsivežė dvi pergales.
Debatai gimnazijoje. 2017 m. spalio 2 d. artėjančios Tarptautinės mokytojų dienos proga gimnazijoje vyko draugiški debatai tarp mokinių ir mokytojų tema: „Kad gerėtų Lietuvos mokinių mokymosi rezultatai, geriausius šalies mokytojus reikėtų siųsti į blogiausias mokyklas“. Debatų metu dėl pergalės rungėsi mokinių komanda, kuriai atstovavo patyrę debatininkai, tarptautinių debatų Baltarusijoje ir Latvijoje dalyviai ir prizininkai Asta Dirmaitė, Augustas Žvirblis ir Gediminas Kazokas. Mokiniai gynė teigiančiųjų poziciją. Mokytojų, t. y. neigiančiųjų, pozicijai atstovavo Utenos Adolfo Šapokos gimnazijos mokytojai Daiva Dūdėnienė, Nerijus Rastenis ir Stasys Kirdeikis. Debatus moderavo debatininkė Reda Sabaliauskaitė. Debatuose taip pat dalyvavo garbės svečias gimnazijos alumnas verslininkas Kasparas Mociūnas, mokytojai, mokiniai ir kiti svečiai.
Kita... (plačiau apie debatininkų veiklą bei sėkmes kviečiame skaityti gimnazijos tinklapyje https://asg.utena.lm.lt/

Įdomiausiai. Citatos iš debatininko Jorio esė.
„Mano debatavimo pradžia buvo... netikėta. Debatininkai ramiai aptarinėjo savo reikalus, kai staiga į duris kažkas pasibeldė ir įžengė nešinas pateisinimu dėl praleistų pamokų – tai buvau aš. Pravėręs kabineto duris dar nenutuokiau, kad įleidžiu šviežio oro gūsį, kuris pasmerks mane kalbų rašymui, viešajam kalbėjimui ir nervų tvirtybės išbandymams. Deguonimi sotus oras, matyt, ir įkvėpė mokytoją Daivą taip geranoriškai man pasiūlyti „minėtąsias kančias“. Būdamas doras lietuvis tyliai burbtelėjau ir nė nepastebėjau, kaip greitai tapau debatininku. Akimirksniu! Dėbtelėjau į aptrintą suolą ir paklausiau savęs: „Nu, ką tu darai su savo gyvenimu?“ Netrukus sužinojau, į kokią karuselę įtūpiau. Debatai gąsdindami mojavo iš už netolimos ateities užkardų, o aš jau ruošiausi artėjančių baubų viešnagei. Laukimas neprailgo. Greitai atėjo lemtinga diena...
Besisvečiuojantys debatai praūžė kaip turi būti, buvo tikros dūzgės: pakalbėjom, pasiginčijom – visai gerai pavyko. Ne taip baisu, kaip iš pradžių rodėsi. Netgi smagu buvo. Taip prasidėjo mano, kaip debatininko, karjera...
Žinoma, užtruko, kol išsiaiškinau, kaip pateikti stiprius argumentus, į kuriuos priešininkams būtų sunku atsimušti. Taip pat supratau, jog man mintinai mokytis kalbą yra bergždžias reikalas – man reikalinga improvizacijos laisvė.
Todėl ėmiau neberašyti detalių tekstų – pasiruošdavau tik planelius. Kadangi juose informacija, švelniai tariant, buvo ribota, turėjau suktis iš padėties ir kalbėti beveik ekspromtu...
Aišku, būtinas humoras! Pastebėjau, jog dauguma debatų buvo blankūs ir rimti, kas man neleido atsipalaiduoti, todėl, kur galėjau, stengiausi įterpti kokį juokelį, kad nors kiek prasiblaškytų gūdi rimtis. Pasirodo, jog humoras ir paprastas, ir sudėtingas dalykas – debatuodamas išmokau juo efektyviau naudotis...
Galiausiai pagerėjo ir mano viešojo kalbėjimo įgūdžiai, iki tol kažkur tūnoję, apkerpėję ir nuskurę...
Išvada: nors debatai ir reikalauja drąsos, stipraus liežuvio raumens ir darbo, tačiau už įdėtą triūsą atsilyginama. Gal net su kaupu. Baigdamas norėčiau pasakyti, kad kartais derėtų išbandyti tai, kas gal kiek ir baisoka, gal kiek neramina, o gal ir visai netraukia. Naudokitės proga, jei ji pasitaiko...“

 

Utenos Adolfo Šapokos gimnazijos informacija