Utenos Rapolo Šaltenio progimnazijos IT mokytoja Jolita Kraujalienė - seminaro „Europos kultūrų įvairovė su eTwinning“ Turkijoje dalyvė

2016 04 10 Utenos Rapolo Šaltenio progimnazijos IT mokytoja Jolita Kraujalienė 2016 m. balandžio 7-10 d. dalyvavu programos „eTwinning“ kontaktiniame dvišaliame seminare „Europos kultūrų įvairovė su eTwinning“ (“Valuing Diversity of European Culture With eTwinning”) Nevsehir mieste Turkijoje.

Vienas iš pagrindinių seminaro tikslų - „eTwinning“ projektų kūrimas tarp Lietuvos ir Turkijos mokyklų. Seminare dalyvavo 20 mokytojų iš Lietuvos ir apie 40 mokytojų iš Turkijos.
„eTwinning“ — Europos Sąjungos švietimo, mokymo, jaunimo ir sporto programos „Erasmus+“ dalis, viena iš dinamiškiausių ir sėkmingiausių tarptautinių mokyklų bendradarbiavimo iniciatyvų.

Turkijoje vykusio dvišalio seminaro metu dalyviai klausėsi pranešimų, kaip sukurti projekto idėją, surasti partnerius, mokėsi, kaip naudotis portalo bendradarbiavimo aplinka TwinSpace ir vykdyti projektinę veiklą. Be to susipažino ir išbandė naujus Web 2.0 įrankius, diskutavo apie interneto saugumą bei dalijosi patirtimi. O aptarę projektų idėjas, ieškojo partnerių, su kuriais galėtų bendradarbiauti, kūrė projektų tikslus, planavo veiklas. Užregistravę projektus portale, pristatė juos susirinkusiems.
Grįžusi iš seminaro mokytoja kartu su aštuntokais dalyvauja projekte, kurio tikslas yra bendradarbiaujant su Turkijos mokyklos mokiniais, sukurti kategorizuotą, populiariausių programėlių e-biblioteką.
Vykdant tarptautinius bendradarbiavimo projektus, išauga mokinių supratimas apie kultūrų skirtumus bei panašumus ir sustiprėja jų asmeninis vystymasis bei socialiniai gebėjimai, reikalingi projekto tikslams įgyvendinti. Dirbti kartu su klasės draugais yra nelengva, ir nors bendradarbiavimas su bendraamžiais iš kitos šalies kartais būna dar sunkesnis, jis visada žymiai įdomesnis, nes lavinami ir užsienio kalbų įgūdžiai. O naudojantis interneto įrankiais, socialinių tinklų teikiamomis paslaugomis, įvairiomis kompiuterinėmis programomis, yra lavinami mokinių IKT gebėjimai, be to įgyjama planavimo bei projektavimo patirtis.

Jolita Kraujalienė