Gimnazistai mokėsi matematikos ir aplinkosaugos sąsajų Danijoje

2016 03 16 2016 m. kovo 14-19 d. įvyko trečiasis projekto dalyvių susitikimas Bolupgaard gimnazijoje, Ballerup, Danijoje pagal ERASMUS+” programos 2 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo sektoriaus tarpmokyklinės strateginės partnerystės projektą „Matematika aplink mus”, kurio tikslas tobulinti mokinių matematinius gebėjimus ir kompetencijas, plėsti mokytojų profesinį akiratį, skatinti mokytojus kurti inovatyvią mokymo/si medžiagą, naujus mokymo metodus tokius kaip mišrų mokymą, integruotą dalyko bei kalbos mokymą, tobulinti užsienio kalbos ir IKT gebėjimus, skatinti pilietiškumą, pagarbą kitoms kultūroms. 


Susitikime dalyvavo Utenos Dauniškio gimnazijos projekto koordinatorė Loreta Tarvydienė ir mokiniai Agnė Bučytė, Aleksandra Ragauskaitė, Naglis Tarvydas. Penkias dienas vyko intensyvus darbas įvairiose mokymosi aplinkose, nagrinėjant matematikos ir aplinkosaugos sąsajas.

Įspūdžiai
Naglis Tarvydas: „Ši kelionė į Daniją – lyg kelionė per vaikystėje skaitytas pasakas. Čia karaliauja daugybė dviračių, gausybė miniatiūrinių tiltų bei kanalų. Kopenhagoje reikia saugotis ne automobilių, bet dviračių! Jiems net atskiri keliai nutiesti. Likau labai nustebintas mokyklos erdvėmis ir jų modernumu, sparčiu wi-fi ryšiu. Pamokose mokiniai mokosi po nedaug, niekur neskubėdami, giliau ir ilgesnį laiko tarpą analizuoja pateiktas temas, turi didžiulę laisvę tiek saviraiškai, tiek kūryboje. Turi didžiules galimybes poilsiui. Pagarbus ir draugiškas elgesys su mokytojais. To tikrai stinga mūsų mokyklose Lietuvoje. Turėjome progą susipažinti su kompanija DHI bei su DTU universitetu, kuris kaip ir mokykla, yra modernus ir jaukus. Svetingai priėmė šeima, teko paragauti įvairiausių tradicinių patiekalų. Ko šiame projekte pasimokiau? Patobulinau anglų kalbos bendravimo įgūdžius, sužinojau, kur matematinės žinios pritaikomos aplinkosaugoje, išmokau dirbti su geogebra programa, susipažinau su šalies kultūra”
Agnė Bučytė: „Šis tarptautinis susitikimas praplėtė mano asmeninį akiratį, turėjau galimybę aplankyti Danijos miestus, tokius kaip Ballerup, Kopenhaga, palaukti per Kopenhagos kanalus, pamatyti Amalienborg rūmus, Helsingioro Kronborg renesanso stiliaus pilį, aprašyta Šekspyro, susipažinti su kompanija DHI bei DTU universitetu, jų veiklomis. Sužinojau apie Danijos švietimo sistemą. Ypatingai didelį įspūdį paliko lankyta gimnazija Borupgaard. Likau nustebinta jos modernumu, mokymo sistema, ko pasigendu savo mokykloje. Žinoma, patobulinau savo anglų kalbos įgūdžius, įgavau savarankiškumo ir darbo grupėse patirtį. Puikus jausmas buvo bendradarbiauti su vaikais iš Europos kampelių. Smagu, kad tokie projektai padeda plačiau pažinti pasaulį.“
Aleksandra Ragauskaitė: „Kelionę į Daniją galėčiau vadinti labiausiai vykusia kelione mano gyvenime. Žinoma, kad aš ateityje dar visko pamatysiu ir patirsiu, tačiau šie įspūdžiai patirti šioje šalyje – nuostabūs! Pamokos, susijusios su matematika ir aplinkosauga - puikiausias duetas. Jo dėka sužinojau daug praktinių dalykų, kuriuos tikrai panaudosiu vėlesniame gyvenime. Galiu drąsiai teigti, kad mane šis projektas – pakerėjo ir suteikė milžinišką žinių bagažą tolesniame gyvenimo kelyje, žinant, kad man šie metai gimnazijoje yra paskutiniai.”

Loreta Tarvydienė


Veikla yra finansuota iš „ERASMUS+“ programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis pranešimas atspindi tik autorių, bet ne Švietimo mainų paramos fondo, Europos Komisijos ar jos institucijų požiūrį, todėl Europos Komisija neatsako už medžiagos turinį bei už galimą informacijos naudojimą.